خواندنی
سه شنبه29 اسفند 1402     Tuesday, March 19, 2024
1398/10/17
گروه :
سیاسی
کدخبر :
26976
995
چاپ :

هدف گرفتن جده : دگرگون شدن موازنه‌ی جنگ به سود یمن

کمیته های مردمی یمن و ارتش این کشور با هدف قرار دادن « جده » پایتخت عربستان سعودی ، افزون بر ایجاد ترس در دل انساننمایان سعودی ، موازنهی جنگ را به سود خود برهم زدند .

کمیتههای مردمی یمن و ارتش این کشور با هدف قرار دادن « جده » پایتخت عربستان سعودی ، افزون بر ایجاد ترس در دل انساننمایان سعودی ، موازنهی جنگ را به سود خود برهم زدند . 
فروردین ماه 1394 که عربستان سعودی و امارات به بهانهی بازگرداندن قدرت به رییسجمهور برکنار شده و فراری یمن ، خاک این کشور را مورد یورش قرار دادند .
عربستان سعودی و امارات با خریدهای جنگافزاری سنگین ، به ویژه از آمریکا ، بریتانیا ، فرانسه و آلمان  ونیز به کارگیری افسران آمریکایی و غربی به عنوان رهبری « اتاقجنگ » و نیز هدایت هواپیماها و پدآفندهوای ، صدها مزدور از سودان ، پاکستان و... یورش وحشیانهای را به شهرها و زیرساختهای یمن ، به ویژه بیمارستانها و مدرسهها را آغاز کردند ؛ اما نتوانستند مردم یمن را به زانو درآورند .
کمیتههای مردمی و ارتش یمن با دستیابی به شگردشناسی ( تکنولوژی ) ساخت موشک و پهباد ، از چند ماه پیش ، هدفهای راهبردی عربستان سعودی را مورد آماجِ موشکها و بمباران وسیلهی پهبادها قرار دادند .
به دنبال آفندهای موفق کمیتههای مردمی و ارتش یمن به ژرفای خاک عربستان و هدف قرار دادن بندر نفتی این کشور در فاصله 1300 کیلو متر و در کنار مرز امارات ، یمن تواناییهای موشکی خود را به رخ عرستان و امارات کشید . بسیاری از تحلیلگران، کنار کشیدن عملی امارات از همراهی با عربستان در جنگ یمن را از نتیجههای این عملیات میدانند که هشدار جدی به امارات بود . 
در روزهای اخیر ، نیروهای یمنی موفق شدند پالایشگاه ریاض در فاصله 900 کیلومتر ، هدف قرار دهند هم چنین یگان موشکی ارتش و انصارالله یمن در بزرگترین و گسترده ترین عملیات موشکی خود، چندین موضع نظامی ارتش سعودی در فرودگاه «جیزان» عربستان را هدف قرار داد. به گفته خبرگزاریها ، در این حمله موشکی بی سابقه که با 10 فروند موشک بالستیک کوتاه برد «بدر 1» صورت گرفت، آشیانه جنگندهها و برخی مواضع نظامی این فرودگاه هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.  
از سوی دیگر در پی ضربات غافلگیرکننده و چشمگیر انصارلله یمن به زیرساختهای امنیتی و اقتصادی عربستان سعودی، یک منبع نظامی یمنی گفت : « یگان پهپادی یمن، سامانهی پاتریوت عربستان در فرودگاه نجران را هدف قرار داد» .
به گزارش «تابناک» بر پایهی گزارش شبکهی «المسیره» یمن، آماج این عملیات هجومی، سامانه پدافندی پاتریوت فرودگاه نجران بوده است.
بر پایهی این گزارش، پهپاد انتحاری و مهاجم قاصف 2 ٪ با هدف گیری دقیق، رادار سامانه پاترویوت فرودگاه نجران را با موفقیت کامل هدف قرار داده است. این سومین حمله این پهپاد به این فرودگاه است. در حمله پیشین، انبار مهمات جنگندههای سعودی و اماراتی منهدم شده بود.
یک منبع نظامی اعلام کرد، عملیات مذکور پس از رصد دقیق اطلاعاتی و مشخص شدن مکان سامانه پاتریوت انجام شده و با موفقیت کامل همراه بود.
ارتش یمن ، پس از آن نیز با همین پهپاد، آشیانه جنگندههای نظامی فرودگاه نجران و پس از آن یک انبار جنگافزار در همین فرودگاه را مورد هدف قرار داد و زیانهای بسیاری به آن وارد کرد.گفته میشود، پهپاد قاصف  2٪  در ارتفاع 10 متری بالای هدف منفجر میشود و ترکشهای زیادی را پخش میکند.
شهر نجران که در جنوب آن پایگاهها و مقرهای نظامی متعددی قرار دارد، یکی از اهداف ارتش یمن برای پاسخ به حملات نظامی عربستان سعودی است.
در 24 اردیبهشت امسال( 1398) دو ایستگاه تلمبهخانه نفت متعلق به شرکت آرامکو در استانهای «الدوادمی» و «عفیف» قرار گرفت.
به دنبال هدف قراردادن موفقیتآمیز سربازخانه ه و پایگاههای ارتشی و نیز منابع نفتی ، کمیتههای مردمی و ارتش یمن از مردم عربستان خواستهاند از نزدیک شدن به این گونه جاها پرهیز کنند .
 
برچسب ها : عربستانجدهيمن

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
خواندنی

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه خواندنی می باشد.