خواندنی
شنبه1 ارديبهشت 1403     Saturday, April 20, 2024
1398/10/17
گروه :
سیاسی
کدخبر :
26980
955
چاپ :

ایستادگی سه ژاندارم ایرانی برابر یک لشگر زرهی شوروی

اشغال ایران : فرآیند ، دیکتاتوری ، فساد و جدایی تودههای مردم از حکومت

ساعت 4 بامداد روز شوم سوم شهریور ماه 1320 ، ارتش سرخ از شمال ایران و ارتش مستعمراتی بریتانیا از جنوب و غرب ، خاک میهن ما را مورد تجاوز قرار دادند . دیکتاتور که مصرف سالها تریاک ، مغز او را از کار انداخته بود و در محاصره تملقگویان و چاپلوسان قرار داشت ، با وجود انبوه آگاهیها مبنی بر آمادگی ارتش مستعمراتی بریتانیا در سرزمین عراق برای یورش به ایران ، نه میتوانست ببیند و نه میتوانست بشنود و شاید با شنیدن آن اخبار ، از پیش تسلیم سرنوشت شده بود ؛ در حالیکه با وجود انبوه آگاهیّا ، بسیج همگانی داده میشد و کشور را آماده دفاع میکردند ، هرگز این رخداد شوم و ننگآور رخ نمیداد . 
فرمانده پاسگاه ژاندارمری کنار پل جلفا آگاه میشود که ارتش سرخ ، آهنگ ورود به ایران را دارد . سرجوخه ملکمحمدی ، یک تن از ژاندارمها را برای آگاهی رسانی روانه تبریز میکند و خود همراه دو تن دیگر یعنی سید محمدرانی هاشمی و عبدالله شهریاری ، با سه قبضه تفنگ برنو جلوی لشگر زرهی ارتش سرخ را میگیرد و تنها با شهادت هر سه تن ، ارتش سرخ میتواند از پل جلفا ، وارد خاک ایران شود . این سه تن بیش از دو ساعت در برابر یک لشگر زرهی شوروی پایداری کردند . اگر دیکتاتوری ، فساد و جدایی تودههای مردم از حکومت نبود و بریتانیاییها مطمئن از خیانت هیات حاکمه و برخی سران خائن ارتش نبودند ، این رخداد شوم ، اینگونه رقم نمیخورد . 
                                                    آرامگاه این شهیدان ، 
زیارتگاه مردم مردم از جای جای این میهن بزرگ است .
 
برچسب ها : ايرانديکتاتوري

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
خواندنی

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه خواندنی می باشد.