خواندنی
پنج شنبه6 ارديبهشت 1403     Thursday, April 25, 2024
1398/10/17
گروه :
اجتماعی
کدخبر :
26981
718
چاپ :

از این جا و آن جا ، از دیروز تا امروز ...

آمریکا، ترکیه را از پروژه ساخت جنگنده اف 35 حذف کرد

آمریکا، ترکیه را از پروژه ساخت جنگنده اف 35 حذف کرد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید با صدور بیانیهای رسمی اعلام کرد که ترکیه را از پروژه ساخت جنگندههای اف -35 کنار گذاشته است.
در بیانیه دولت آمریکا علت حذف ترکیه از پروژه ساخت جنگندههای اف 35،خرید موشکهای روسی اس 400 توسط ترکیه عنوان شده و گفته شده است: متأسفانه تصمیم ترکیه برای خرید سامانههای دفاع هوایی اس -400 موجب میشود ادامه مشارکت این کشور در [پروژه ساخت] اف -35 غیرممکن شود.
آمریکا در این بیانیه همچنین افزوده است: ترکیه در 65 سال گذشته از جمله شریکان مورد اعتماد و قدیمی ما و متحد ما در ناتو بوده اما پذیرفتن اس -400 تعهدی را که تمامی متحدان ناتو برای دوری کردن از سامانههای روسیه به یکدیگر دادهاند، تضعیف میکند.
 

خبرنگار معروف اسرائیلی عربها را « حیوانات انساننما و قاتل» خواند

یارون لندن، خبرنگار اسرائیلی (79 ساله) در شبکه عبریزبان « کان 11 » وابسته به هیئت رسانهای اسرائیل در سخنانی نژادپرستانه به عربزبانان توهین کرد و گفت: عربها حیواناتی قاتل هستند، آنها یکدیگر را هم میکشند. عربها تنها از یهود متنفر نیستند بلکه آنها ابتدا خود را از چپ و راست، از جلو و عقب و از شرق و غرب میکشند؛ یک عرب، عرب دیگر را میکشد. عربها « حیوانات انساننما و قاتل » هستند.

حادثه اتمی اخیر به ساخت تسلیحات مرتبط بود

 حادثه هستهای هشتم اوت روسیه که به کشته شدن پنج دانشمند ختم شد، به توسعه تسلیحاتی مرتبط بود که در واکنش به تصمیم آمریکا برای خروج سال 2002 از پیمان موشک ضد بالستیک در حال ساخت بود.
الکسی کارپوف، معاون نماینده دائم روسیه در سازمانهای بینالمللی در وین دوشنبه گفت: این حادثه هستهای که رخ داد، ارتباطی با آزمایش هستهای نداشت و در حدود صلاحیت پیمان جامع منع آزمایش هستهای که در 1996 در سازمان ملل تصویب شد، قرار ندارد.
 

«فارک» حملات مسلحانه علیه دولت کلمبیا را از سر گرفت

گروه چپگرای موسوم به  « فارک »  از پایان دادن به پیمان صلح با دولت کلمبیا و آغاز مرحله جدیدی از جنگ در این کشور خبر داد. این گروه با انتشار یک کلیپ ویدئویی در شبکه اجتماعی یوتیوپ، از پایان دادن به صلح سه ساله با دولت بوگوتا خبر داد و بار دیگر به جنگل های کلمبیا بازگشت. یکی از رهبران فارک، دولت بوگوتا را به نادیده گرفتن تعهدات خود در قبال پیمان صلحی که سه سال پیش بین طرفین به امضا رسید، متهم کرد.
طرح حریم آثار هنری در تهران 

 الهام فخاری رئیس کمیته هنر شورای شهر تهران از تهیه «طرح حریم آثار هنری ارزشمند در سطح شهر تهران» خبر داد. فخاری با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با هنرمندانس و نمایندگان انجمنهای هنری و صرف ماهها زمان برای بررسی و آسیبشناسی وضع موجود آثار در شهر، از تهیه طرح «حریم آثار هنری ارزشمند در سطح شهر تهران» خبر داد و گفت: با ارائه و تصویب این طرح در صحن شورا، قدمی در راه محافظت از این آثار برداشته خواهد شد.

دانشکدهی مهندسی هواـ فضای دانشگاه شریف بر کرسی نخست جهان

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، تیم فراس (FARAS) از دانشکده مهندسی هواـ فضای دانشگاه صنعتی شریف، پس از موفقیت در مرحله اول مسابقات بینالمللی هوانوردی و فضانوردی آمریکا  AIAA سال 2019 (شاخه طراحی موتورهای توربین گاز هوایی) و قرارگیری در بین سه تیم برتر از 15 تیم شرکت کننده در تیرماه 1398، با حضور در مرحله دوم از این مسابقات در 30 امرداد سال جاری و با ارائه طرح خود در کنفرانس پیش رانش و انرژی آمریکا موفق به کسب مقام اول این مسابقات شد.

ابراز نگرانی پنتاگون از خروج سئول از پیمان اطلاعات نظامی با ژاپن

سخنگوی پنتاگون اظهار کرد، آمریکا از تصمیم کره جنوبی برای خروج از پیمان اطلاعاتی با ژاپن « به شدت نگران و متاسف» است.
به گزارش ایسنا، سرهنگ دیو ایستبرن، سخنگوی پنتاگون ضمن ابراز نگرانی از این تصمیم کره جنوبی اظهار کرد، شراکت اطلاعاتی برای همکاری دفاعی در این منطقه امری حیاتی است.
وی افزود، آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در صورت همکاری با یکدیگر کشورهایی امنتر و قدرتمندتر خواهند بود.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این سخنگو در این بیانیه تاکید کرد: ما، ژاپن و کره جنوبی را به همکاری برای حل اختلافاتشان تشویق میکنیم.
وزارت امور خارجه ژاپن نیز روز پنجشنبه سفیر کره جنوبی در این کشور را در اعتراض به تصمیم سئول برای پایان دادن به پیمان اطلاعات نظامی میان دو کشور احضار کرد.
دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر از سئول درخواست کرده بود که این توافق اطلاعاتی را ترک نکند زیرا این اقدام ممکن است بر مذاکرات خلع سلاح هستهای کره شمالی تاثیرگذار باشد.

پهباد پیشرفته ایران رونمایی شد 

پهپاد جدید نیروی پدافند هوایی ارتش با نام کیان رونمایی شد.
نیروی پدافندهوایی ارتش  به مناسبت دهم شهریور روز پدافند هوایی، در مراسم صبحگاه این نیرو که با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحیفرد فرمانده پدافندهوایی ارتش و گروهی دیگر از فرماندهان ارشد برگزار شد، از پهپاد رزمی، پدافندی و نقطه زن با نام « کیان »  رونمایی کرد.
 فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مراسم رونمایی از  پهپاد «کیان» گفت: پهپاد رزمی و پدافندی «کیان» در دو نوع و با توانایی سرعت بالا برای ماموریتهای رهگیری و شناسایی و مداومت پروازی بالا برای انجام ماموریتهای نقطه زنی طراحی شده است.
وی افزود: پهپاد پیشرفته «کیان» با توسعه توانمندی پهپادی ظرفیت پدافند هواپایه را در نیروی پدافند هوایی افزایش میدهد.

هند 2 میلیون نفر را از لیست شهروندانش خارج کرد

دولت هند با انتشار آخرین نتیجه بررسی وضعیت شهروندان ایالت آسام، در شمال شرقی این کشور، اعلام کرد بیش از 1/9 میلیون نفر از سیاهه شهروندان کنار گذاشته شدهاند. منتقدان دولت میگویند بسیاری از این افراد اقلیت مسلمان اهل این منطقهاند.
برنامه «ثبت ملی شهروندان» سیاههای ارائه میکند از نام افرادی که توانستهاند ثابت کنند پس از اعلام جدایی بنگلادش از پاکستان در سال 1971 از بنگلادش راهی کشور همسایه یعنی هند شدهاند و از آن زمان در آنجا ساکن بودهاند.
اقدام اخیر دولت هند یک ماه پس از آن صورت میگیرد که هند به صورت یکجانبه خودمختاری منطقه جامو و کشمیر را لغو کرد، ایالتی که اکثریت ساکنانش مسلمان هستند. 

زمان دادگاه دختر نعمت زاده

 اسدالله مسعودی مقام رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان اقتصادی از برگزاری دادگاه شبنم نعمتزاده دختر وزیر اسبق صمت در دو آینده نزدیک خبر داد. مرداد سال گذشته خبری مبنی بر کشف انباری در استان البرز از داروهای احتکار شده به ارزش 5 میلیارد تومان منتشر شد و برخی آن را متعلق به دختر نعمتزاده دانستند.

جمعیت «الوفاق» بحرین: حمایت رژیم آلخلیفه از تجاوزگری اسرائیل وقیحانه است

جمعیت« الوفاق» بحرین در بیانیه ای، حمایت رژیم آلخلیفه از حملات اخیر صهیونیست ها را «وقیحانه» خواند.
جمعیت «الوفاق» بحرین اظهارات وزیر خارجه این کشور مبنی بر دفاع از حملات اخیر صهیونیست ها به سوریه، عراق و لبنان را وقیحانه توصیف و اعلام کرد: رژیم آل خلیفه اهداف و آرمان های امت اسلامی را قربانی منافع رژیم صهیونیستی کرده است.«الوفاق» تصریح کرد: رژیم آل خلیفه به مواضع خصمانه خود از طریق اظهارات تحریکآمیز علیه چهار کشور عربی اعم از عراق، لبنان، یمن و سوریه ادامه میدهد.گفتنی است، وزیر خارجه رژیم آل خلیفه اخیرا حملات صهیونیست ها به گروه های مقاومت در مناطق مختلف خاورمیانه را دفاع از خود خوانده بود!
سعود القحطانی مشاور سابق دفتر پادشاهی عربستان و از دوستان نزدیک محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور پس از آنکه به عنوان متهم ردیف اول قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی شناخته شد مدتی است که ناپدید شده و اخبار ضد و نقیضی درباره زنده یا مرده بودن او منتشر شده است. در این راستا یک منبع نزدیک به محافل سیاسی در عربستان و امارات گفت، ولیعهد سعودی دستور داده سعود القحطانی را بکُشند. این منبع افزود: اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه سعود القحطانی به دستور مستقیم محمد بن سلمان به دلیل پرونده قتل خاشقجی کشته و پرونده به طور کامل بسته شده است.

نظامیان صهیونیست از بیم حمله حزبالله منطقه مرزی لبنان را ترک کردند

سرویس خارجی: شبکه المیادین در گزارشی میدانی و تصویری اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی از ترس پاسخ حزبالله به اقدامات اخیر این رژیم، منطقه مرزی را ترک کردهاند. شبکه تلویزیونی المیادین لبنان از مرزهای این کشور با فلسطین اشغالی گزارش داد که نوار مرزی بین لبنان و فلسطین برخلاف روال معمول، خالی از نظامیان رژیم صهیونیستی است.خبرنگار میدانی این شبکه به نام «علی مرتضی» برای نشان دادن ترس رژیم صهیونیستی از احتمال پاسخ حزبالله، در مرز فلسطین با لبنان (منطقه المالکیه) حاضر شد و حتی از موانعی که این رژیم در مرز ایجاد کرده بود، عبور و مستقیما از خاک فلسطین گزارش تهیه کرد. همزمان روزنامه عبریزبان «یدیوت آهارونوت» نوشت به دنبال تنش در مرزهای شمالی، ارتش اسرائیل اعلام کرده نظامیانش تا اطلاع ثانوی از پایگاههای خود در چندین تیپ زرهی در این منطقه خارج نشوند.
677 نفر در 163 روز گذشته بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند
سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی هزار و 81 نفر در محیط های آبی (رودخانه ها، دریاچه پشت سد، دریا، استخر کشاورزی، کانال آب، دریاچه های طبیعی و نظایر آن) در 163 روز گذشته در سطح کشور گفت: 677 نفر از این افراد جان خود را از دست داده اند. 
 

قیمت روز مسکن 4/6/1398  قیمت آپارتمان در منطقه 22 تهران چقدر است؟


بررسی قیمت روز مسکن در تهران حاکی است، یک آپارتمان در منطقه 22 تهران 71 مترمربعی نوساز با قیمت 1.4 میلیارد تومان برای فروش عرضه شده است، یعنی هر مترمربع حدود 8.2 میلیون تومان.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در منطقه 22 تهران یک واحد مسکونی 114 مترمربعی 7 سال ساخت با قیمت یک میلیارد و 600 میلیون تومان یعنی هر مترمربع حدود 14 میلیون تومان قیمتگذاری شده است.
در همین منطقه و در محدوده دریاچه چیتگر آپارتمان با مساحت 107 مترمربع به قیمت 1.7 میلیارد تومان، واحد 70 متری 9 سال ساخت با قیمت هر مترمربع 13 میلیون تومان و مجموع 910 میلیون تومان، آپارتمان 60 متری 15 ساله به قیمت 760 میلیون تومان (هر مترمربع 12.7 میلیون تومان)، واحد مسکونی 105 متری با عمر سه سال واقع در دریاچه چیتگر به قیمت یک میلیارد و 260 میلیون تومان (هر مترمربع 12 میلیون تومان) و  واحد 171 مترمربعی نوساز در کوهک به قیمت یک میلیارد و 400 میلیون تومان یعنی هر مترمربع 8 میلیون و 190 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.
همچنین یک واحد مسکونی 105 متری در کوهک به قیمت هر مترمربع 16 میلیون تومان قیمتگذاری شده است. این آپارتمان 2 ساله بوده و قیمت کل آن 1.5 میلیارد تومان است. البته هر مترمربع از این آپارتمان در مقایسه با میانگین قیمت منطقه حدود 3 میلیون تومان گرانتر قیمتگذاری شده است.
آپارتمان 107  متری نوساز در محدوده دریاچه چیتگر به قیمت یک میلیارد و 390 میلیون تومان (هر مترمربع حدود 13 میلیون تومان) در فایل مشاور املاک برای فروش قرار گرفته است. قیمت این ملک نیز حدود یک میلیون تومان از متوسط قیمت منطقه بالاتر است.

اذعان فرماندهان ژنرال «حفتر» به حملات هوایی امارات علیه مواضع دولت لیبی

برخی فرماندهان نظامی ژنرال «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی ، به مشارکت امارات در حملات علیه دولت لیبی اذعان کردند .
یکی از فرماندهان نظامی «خلیفه حفتر» اعتراف کرد که شهر «غریان» در جنوب طرابلس توسط جنگنده های امارات بمباران شده است. این فرمانده به نام «فوزی بوحراره» که از سوی نیروهای دولت لیبی دستگیر شد این اعترافات را بیان کرد . تاکنون حکومت امارات درباره اعترافات این فرمانده نظامی «خلیفه حفتر» واکنشی نشان نداده است. به نوشته روزنامه «رأیالیوم»، « بوحراره» فرمانده سابق اتاق عملیات «غریان» است و نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به ریاست « فائز السراج» پس از دفع حمله نیروهای« حفتر» به شهر «غریان»، واقع در فاصله 100کیلومتری جنوب طرابلس، وی را به اسارت گرفتند.در چنین شرایطی، نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی « خلیفه حفتر» جنوب غربی طرابلس را بمباران کردند که در نتیجه آن شماری از نیروهای دولت وفاق ملی کشته شدند . به گفته منابع خبری، نیروهای «حفتر» در این حملات ، گذرگاه « الهیره» واقع در حد فاصل بین « العزیزیه» و شهر « غریان» در جنوب غربی طرابلس را بمباران کردند.شبکه سعودی« العربیه» با اعلام این خبر افزود: هواپیماهای جنگی وابسته به نیروهای حفتر، به صورت دقیق مکانهای استقرار نیروهای دولت وفاق ملی در گذرگاه «الهیره» واقع در 20 کیلومتری شمال شهر «غریان» را هدف قرار دادند
.

مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحریم ترکیه به خاطر خرید اس-400 شد

کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از دونالد ترامپ خواست ترکیه را به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس ـ400 از روسیه، تحریم کند.
« الیوت انگل» رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتی نوشت: از دونالد ترامپ درخواست داریم که ترکیه را بابت خرید پدافند موشکی اس ـ400 از روسیه، تحریم کند. رییس کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا افزود : منافع ترکیه نه با همسویی با کرملین، بلکه در همیاری با ایالات متحده به بهترین وجه تأمین میشود.از سویی«دیمیتری شوگایف» رئیس سرویس همکاری نظامی-فنی فدرال روسیه تصریح کرد که مسکو و آنکارا در حال گفتگو درباره عرضه احتمالی جنگندههای « سوخو 35» یا « سوخو-57» روسیه به ترکیه هستند.
 
برچسب ها : ترکيهآمريکا

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
خواندنی

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه خواندنی می باشد.